استقلال و پرسپولیس آویزان دولت هستند

استقلال و پرسپولیس آویزان دولت هستند

به گزارش بازی فوتبال سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون فوتبال ضمن اشاره به تبدیل شدن فوتبال به یک بنگاه اقتصادی در دنیا اظهار داشت: همه تیم های ما به بنگاه اقتصادی تکیه دارند و از یک بخش صنعتی و دولتی بودجه می گیرند و حتی استقلال و پرسپولیس هم آویزان دولت هستند.



احسان اصولی، سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایسنا، درباره برنامه هایش در این کمیته اظهار داشت: در ابتدای امر برنامه راهبردی خودمان را به هیات رئیسه ارائه کرده و با یک راهبرد به توافق رسیدیم و آنرا دنبال می نماییم. برنامه ما پرهیز از از خام فروشی است. شاید بگویند این مساله چه ربطی به فوتبال دارد. هم اکنون فضای تبلیغاتی متشکل از میلیونها هوادار در اختیار فدراسیون فوتبال است که عده ای محصول خودشان را در این فضا ارائه می کنند و سود می برند. کاری که دنبال می نماییم این است که از ظرفیت هواداری در فوتبال استفاده نمائیم. اگر فدراسیون فوتبال ظرفیت و زیرساخت داشته باشد، خودش این کار را می کند اما در غیر این صورت به سراغ شرکایی می رویم که ما را در اجرای این برنامه کمک کنند.

او با اعلان اینکه هواداران فوتبال ایران در غرب آسیا بی نظیرترین هواداران هستند، اضافه کرد: هواداران ما در آسیا هم جزو بالاترین ها هستند و می توان گفت در دنیا هم جایگاهی قابل توجه دارند. می توانیم از این ظرفیت در زمینه اقتصادی و بازاریابی استفاده نمائیم. یکی از برنامه های فوتبال مجازی است که طبق راهبردهای خودمان مذاکره می نماییم. البته ما اعتقادی به واگذاری این مساله نداریم بلکه می خواهیم این کار را شراکتی پیش ببریم. آورده ما در فدراسیون فوتبال سرمایه اجتماعی است که مردم ایجاد می کنند. این سرمایه اجتماعی به خوبی قابلیت تبدیل شدن به سرمایه اقتصادی را دارد. صاحبان تکنولوژی و امکانات هم می توانند کنار ما باشند. آنها سرمایه خودرا کنار سرمایه ما قرار می دهند، کار اقتصادی و کسب و کاری را تعریف می نماییم و سود را به فدراسیون می رسانیم.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اشاره کرد: به این شکل می توانیم فدراسیون را به درآمد پایدار برسانیم. با این اتفاق، فدراسیون فوتبال به اقتصاد پایدار می رسد و می توانیم این درآمد را صرف فوتبال پایه نماییم و باشگاه ها را به سمت حرفه ای شدن ببریم. منظورم حرفه ای شدن واقعی است نه چیزی که می بینیم. ساختار درونی باشگاه ها برآمده از بخش خصوصی یا اقتصاد فوتبال نیست. بخش های مختلف صنعتی هستند که به خاطر مسئولیت اجتماعی یا تصمیمات مدیران خرج فوتبال می کنند. می خواهیم به مدلی که در فوتبال باشگاهی اروپا می بینیم، نزدیک شویم. لازمه این کار رسیدن به درآمد پایدار می باشد. می خواهیم اقتصاد فوتبال را به شکل کاملا علمی و مفروضات علم اقتصاد شکل دهیم که باشگاه ها بر این پایه شکل می گیرند و توسعه پیدا می کنند.

اصولی در واکنش به این پرسش که آیا مثالی عینی برای برنامه های راهبردی خود در فوتبال اروپا دارد اظهار داشت: بطورمثال باشگاه بارسلونا را می توان مثال زد که ساختار باشگاه متکی بر بنگاه اقتصادی بسیار قوی است که در جنبه های مختلف توانسته فعالیت اقتصادی خودرا تعریف کند و بخش های مختلف باشگاه خودرا توسعه دهد. تیم های پایه، مدارس فوتبال، آکادمی و تیم اصلی که در لالیگا بازی می کند، سوپراستارهایی را بطور مداوم به کار می برد و دائما رشد می کند. بارسا باشگاهی است که طبق تعریف تعریف بنگاه اقتصادی عمل می کند نه مانند یک باشگاه آویزان به بنگاه اقتصادی. باشگاه های ما آویزان به بنگاه اقتصادی هستند. حتی دو باشگاه شناخته شده پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس ما هم آویزان به دولت هستند.

وی با اعلان اینکه تا حالا نتوانستیم سرمایه اعظیم اجتماعی را به سرمایه اقتصادی تبدیل نماییم، اظهار نمود: همه باشگاه ها فوتبال ملی کاری که می کنند این است که فضای تبلیغاتی پشت پیراهن، میکسدزون و اتوبوس تیم را به یک شرکت تبلیغاتی واگذار می کنند و مبلغی می گیرند. بطور معمول هم این قراردادها به مشکل و دعوا می رسد. بعد به سراغ یک نفر دیگر می روند که تحت تاثیر هیجانات و علاقه خود وارد قرارداد می شود. اینکه فوتبال و اقتصاد ورزش نمی گردد. باید کاری نماییم که سرمایه گذار و علاقمند است، سرمایه خودرا پس از مدتی به راندمان تبدیل کند و به درآمدزایی برسد.

سرپرست کمیته بازاریابی و تلویزیون فدراسیون فوتبال اشاره کرد: به جهت اینکه نگاه اقتصادی به فوتبال داشته باشیم، باید بگوییم محصول فوتبال کجاست. محصول فوتبال ۹۰ دقیقه تماشا کردن یک بازی است. محصول دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۹۰ دقیقه داربی است. یک فیلم سینمایی در نهایت در سینما یا شبکه نمایش خانگی منتشر می شود و مردم بابت تماشای آن پول می دهند. بابت این فوتبال ۹۰ دقیقه ای چه پولی به ما می دهند؟

او در واکنش به این که سال ها مشکل حق پخش تلویزیونی بازی ها برطرف نشده است اظهار داشت: این مساله نیاز دارد که ما به تمام دست اندرکاران و مسئولان که صاحب تصمیم هستند اثبات نماییم بحث فساد در فوتبال مهمست و اگر بخواهیم فساد را حذف نماییم، باید فوتبال را از آویزان شدن به بنگاه اقتصادی بزرگ دور نماییم. فوتبال می تواند به درآمدزایی برسد و در دنمیا هم اثبات شده است. مدلها هم مشخص است. یکی از راه حل ها این است که حق پخش را به رسمیت بشناسیم.





منبع:

1400/08/01
10:47:45
5.0 / 5
306
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
فیفا و PES

بازی فوتبال
pesfifa.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازی فوتبال محفوظ است

بازی فوتبال

بازیهای کامپیوتری