باشگاه های لیگ برتری فوتبال و پول هایی كه همه را سرگردان كرده!

باشگاه های لیگ برتری فوتبال و پول هایی كه همه را سرگردان كرده!

به گزارش بازی فوتبال در حالیکه لیگ بیستم رو به پایان است اما طبق روال هر سال هیچ شفاف سازی ای راجع به درآمدهای تبلیغات محیطی از جانب سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صورت نگرفته است.



به گزارش بازی فوتبال به نقل از ایسنا، فوتبال ایران عادت به درآمدزایی ندارد و اگر خدایی نکرده ریالی از این ورزش به دست بیاید، همه حیران می شوند که مگر آخرالزمان شده است. ما هم خسته شده ایم از بس گفتیم حق پخش چه شد، تبلیغات محیطی چه شد. البته نه اینکه همه مسائل زندگی مان روی روال است و تنها دردمان بی پولی فوتبال است، بلکه پیگیری مان به این علت است که این پول وجود دارد و دست به دست می شود اما حتی در فدراسیونی که با شعار شفافیت روی کار آمده، مشخص نمی باشد، کجاست.

پیش از این راجع به حق پخش و حقی که در این بخش از باشگاه ها خورده می شود، نوشتیم (اینجا) اما این دفعه می خواهیم راجع به تبلیغات محیطی صحبت نماییم که صفر تا صد آن در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. تا سال گذشته که تبلیغات محیطی به شرکتهای مختلف سپرده می شد، بدقولی این شرکت ها و بدهی باشگاه ها به سازمان لیگ بهانه ای برای فرار از پاسخگویی راجع به میزان دقیق درآمد دقیق باشگاه ها از این راه بود اما بر اساس گزارشی که دو سال پیش در ایسنا منتشر گردید (اینجا)، مشخص شد که درآمد باشگاه ها از تبلیغات محیطی برای پرداخت بدهی مالیاتی ۶۵ میلیاردی سازمان لیگ خرج شده و آنها به این علت به هیچ پولی نمی رسند.

البته از کیسه خلیفه بخشیدن مدیران فدراسیون فوتبال به همین جا ختم نمی گردد. عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام نمود که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به وزارت کار پیشنهاد داه بودند که به جای پرداخت بخشی از طلب شستا، تبلیغات شرکتهای زیرمجموعه شستا در استادیوم ها (تبلیغات محیطی) و پیراهن تیم ها صورت گیرد که البته با این پیشنهاد مخالفت شده است.

چرا باید تاوان ندانم کاری های مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از جیب باشگاه ها پرداخت شود؟ البته مدیران باشگاه ها هم در این اتفاقات بی تقصیر نیستند چونکه هیچوقت پیگیر مطالباتشان از سازمان لیگ نیستند. آنها حتی نمی پرسند که ۳۰ درصد حق تبلیغات تلویزیونی که صدا و سیما بنده نوازی کرده و به جای حق پخش چند صد میلیاردی به وزارت ورزش و جوانان - نه فدراسیون فوتبال - داده، کجا رفته و چرا ریالی از آن به باشگاه ها نرسیده است؟

در آخر از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواهان سنت شکنی و شفاف سازی راجع به کل درآمد تبلیغات محیطی فصل بیستم و سهم هر باشگاه هستیم. همینطور اگر هنوز به بهانه بدهکاری باشگاه ها به آنها پرداختی ای ندارند، حداقل بدهی شان را مشخص کنند تا مشخص شود که باشگاه ها مقرر است تا چه زمانی این بدهی را پرداخت کنند.





منبع:

1400/04/30
11:22:14
5.0 / 5
911
تگهای خبر: استادیوم , باشگاه , تیم , فدراسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
فیفا و PES

بازی فوتبال
pesfifa.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازی فوتبال محفوظ است

بازی فوتبال

بازیهای کامپیوتری