كرمانشاهی:

شماره داوران را در فضای مجازی منتشر و او را تهدید می كنند!

شماره داوران را در فضای مجازی منتشر و او را تهدید می كنند!

بازی فوتبال: یك داور فوتبال می گوید برخی رسانه ها و سایت هایی وجود دارند كه پیش از بازی روی داور فشار می گذارند تا به اهداف خود برسند.



به گزارش بازی فوتبال به نقل از ایسنا، رضا كرمانشاهی داور فوتبال درباب كلاس های داوری كه برای آمادگی داوران در نیم فصل دوم برگزار شده است اظهار داشت: داوری یك بحث تخصصی است كه نیاز به فكر و انرژی دارد. كسی كه در این بخش كار می كند باید یك پشتوانه داشته باشد و از همه لحاظ خودرا قوی كند چون ابزار فشار در جامعه ما بسیار قوی است. مثلا فشاری كه رسانه روی داور می آورد روی عملكرد داور تاثیر می گذارد. ما این مسائل را به آقای حسن زاده (سرپرست كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال) گفتیم كه از این مساله بتوان جلوگیری كرد. چند سایت هستند كه به دنبال اهداف خود هستند تا به نقطه نظر خود روی بازی برسند. چه ضرورتی دارد یك سایت بیاید درباره داوری اینقد مانور بدهد؟ مثلا من یك بازی را داوری می كنم و قضاوت من مورد پسند آنها نبوده است و می آیند و این قدر فشار می آورند تا كمیته داوران از من استفاده نكند.

او افزود: داوری كه در لیگ برتر قضاوت می كند، به هر طریقی تحت فشار است. شماره ات را در اختیار كانون هواداران و دیگران می گذارند و تهدید می كنند. الان در فضای مجازی كه راحت می توان تهدید كرد. وقتی دو روز پیش از بازی شما را تهدید می كنند، با روح و روان داور بازی می شود. وقتی شماره تلفنت را كه چیز شخصی است به این و آن می دهند، سبب می شود پیام های مختلفی دریافت شود كه بسیار روی شرایط داور موثر است. می آیند و قضاوت داور در فصل های گذشته را با سایت ها می دهند و می گویند این داور در فلان جا و فلان زمان این قضاوت را كرده است. این چه چیزی جز دنبال كردن هدف های آن سایت یا تیم دارد؟

كرمانشاهی درباره اشتباه داوری فاحشی كه در دیدار استقلال مقابل سپاهان رخ داد، اضافه كرد: چطور می شود شش، هفت رسانه روی داور فشار بگذارند؟ این مساله را من با خود محمد حسین زاهدی فر صحبت كردم و گفت در آن صحنه تمركز نداشتم.

داور لیگ برتر فوتبال درباره رای AFC درباره میزبان نشدن ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و گمانه زنی یك رسانه عربستانی در خصوص فشار كمیته داوران درباره میزبان نشدن ایران در این رقابت ها اشاره كرد: من این را شنیده ام ولی چنین مساله ای امكان ندارد. داور چنین اختیاری ندارد و فكر نمی كنم حرف این رسانه عربستانی صحت داشته باشد و به خاطر دشمنی كه با ما دارد این حرف را زده است.

او درباره كاهش وزن خود اظهار داشت: اول فصل برای من مشكلی پیش آمد و من در مقابل این جوانانی كه تازه به داوری آمده اند، دو بار در تست آمادگی رد شدم و پیش خودم فكر كردم اگر بخواهم پنج سال دیگر قضاوت كنم باید یك مربی تغذیه بگیرم كه وزن خودرا كم كنم و این اتفاق هم افتاد.





منبع:

1398/10/30
13:55:27
5.0 / 5
4154
تگهای خبر: بازی , تیم , سایت , فدراسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
فیفا و PES

بازی فوتبال
pesfifa.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازی فوتبال محفوظ است

بازی فوتبال

بازیهای کامپیوتری