ابهام جدید تبلیغات محیطی

ابهام جدید تبلیغات محیطی

بازی فوتبال: مدیران سازمان لیگ فوتبال در حالی اعلام نمودند که سهم شان از تبلیغات محیطی 25 درصد است که قبلا اعداد و ارقام دیگری راجع به آن اعلام می شد.


به گزارش بازی فوتبال به نقل از ایسنا، تکلیف تبلیغات محیطی لیگ بیست و یکم در نهایت بدون برگزاری مجمع سازمان لیگ فوتبال مشخص شد و استقلال و پرسپولیس حق تبلیغات محیطی بازی های خانگی شان را در اختیار گرفتند. تبلیغات محیطی در مدل جدیدش به سه بخش باشگاه استقلال، باشگاه پرسپولیس و باقی باشگاه های لیگ برتری تقسیم شده است.
بغیر از بحث نحوه تغییر رویه در تبلیغات محیطی که با ورود مراجعی بالاتر از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اتفاق افتاد، بحث دیگری که وجود دارد، سهم سازمان لیگ از این راه درآمدزایی است. چونکه باشگاه های استقلال و پرسپولیس به سازمان لیگ فوتبال اعلام نمودند که حاضرند ۳۰ درصد از درآمد تبلیغات محیطی شان را به سازمان لیگ بدهند، یعنی بالاتر از سهمی که سازمان لیگ قبلا از آن بهره می برد.
سوالی که می خواهیم مطرح نماییم، این است که قبل از این سهم سازمان لیگ فوتبال از تبلیغات محیطی چقدر بوده است؟ طبق ادعای صادق درودگر، مدیر امور تبلیغات سازمان لیگ فوتبال در گفت وگویی تلویزیونی، سهم این سازمان از لحاظ قانونی ۲۵ درصد است و سرخابی ها می خواهند پنج درصد بالاتر از آن به سازمان لیگ بدهند.
ابهام میزان سهم سازمان لیگ جایی به وجود می آید که متوجه می شویم قبلا اعداد دیگری راجع به سهم این سازمان اعلام شده بود.
ماجرا به فصل ۹۸-۹۷ (لیگ هجدهم) برمی گردد که سازمان لیگ فوتبال تا حدودی شفاف بود و حداقل در مورد مبلغ توافق شده با شرکت همکارش توضیح می داد. در آن فصل، کف درآمد تبلیغات محیطی ۸۵ میلیارد تومان اعلام و در جلسه توجیهی مربوط به آن سهم طرفین مشخص شد.
پیرو اطلاعات آن جلسه (لینک خبر) باشگاه ها ۸۰ درصد، فدراسیون فوتبال ۱۰ درصد، هیات های فوتبال سه تا پنج درصد و سازمان لیگ پنج درصد از تبلیغات محیطی سهم می بردند. به عبارتی سهم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات های فوتبال روی هم ۲۰ درصد و سهم سازمان لیگ ۵ درصد اعلام شده بود.
با این وجود حالا سازمان لیگ ادعای سهم ۲۵ درصدی از تبلیغات محیطی دارد که موضوع عجیبی است. حتی اگر منظور مسئولان سازمان لیگ از سهم شان را مجموع سهم این سازمان، فدراسیون و هیات فوتبال در نظر بگیریم، باز هم اختلاف پنج درصدی وجود دارد.
شاید این اختلاف پنج درصدی در نگاه اول ناچیز به نظر برسد اما وقتی بحث حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان در بین است، پنج درصد معادل پنج میلیارد تومان می شود. بنا بر این سازمان لیگ فوتبال باید در مورد سهم واقعی شان از تبلیغات محیطی طبق بخشنامه شفاف سازی کند و اگر تغییری از سال ۹۷ تا حالا رخ داده، اعلام نماید. ضمن اینکه باید شفاف سازی شود که در فصول نوزدهم و بیستم لیگ برتر سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی چقدر در نظر گرفته شده است.




منبع:

1400/08/30
11:35:56
5.0 / 5
555
تگهای خبر: بازی , باشگاه , پرسپولیس , فدراسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
فیفا و PES

بازی فوتبال
pesfifa.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازی فوتبال محفوظ است

بازی فوتبال

بازیهای کامپیوتری